פרידה זוגית היא מצב מטלטל מאוד שמשנה את תפיסת עולמנו מקצה לקצה. בפרידה זוגית כל אבני היסוד היציבים והקבועים שלנו מתערערים במהירות, הביטחון העצמי יורד, תפיסת העולם הופכת לשלילית וההתנהלות האישית שלנו נפגעת. מה שגורם למצב הנפשי שלנו להיות לא יציב ואף להיכנס למצב של דיכאון עמוק בו אנו לא רוצים לאכול, לשתות ואף לבצע פעולות שונות. באמצעות תורת הזן ניתן להתגבר על מצב זה באמצעות תרגול מדיטציה או מיינדפולנס.

מהי פרידה קשה?

זוגיות היא אחד הדברים החשובים והמרכזיים בחיינו. אך שהזוגיות עוברת פרידה קשה כל המערכת נפגעת מכך, החל מהמחשבה על עצמנו דרך מערכת היחסים שאנו מנהלים, הביטחון העצמי ועוד. פרידה קשה היא פרידה אשר מטלטלת וגורמת לטלטלה חזקה מאוד הו בנפש והן בגוף. כל מאפיין משפיע על הרגשות ועל תפיסת עולמנו ביחס לעוצמת הכאב. תחושת הפרידה נכנסת למחשבותינו, לתיאבון ולסדר יומנו האישי. תחושת הכאב בתקופה זאת היא מאוד גדולה וכוללת געגוע ואכזבה שעליו לוקחת תקופה ארוכה להתגבר.

כיצד מתמודדים עם פרידה קשה?

על מנת להתגבר על פרידה קשה חשוב להיות הרבה עם המשפחה והחברים על מנת לא להיכנס לדיכאון עמוק. חשוב לשחרר רגשות ולדבר על הפרידה עם חבר קרוב או בן משפחה, ואף לאט לאט לצאת שוב לבילויים. תוכלו אף לבלות את ימי הפרידה הראשוניים בתוכנית או בתחביר שאתם אוהבים לעשות על מנת להעסיק את עצמכם ולא לחשוב על הפרידה עצמה. במידה והמצב ממש קשה אפשר לפנות לטיפול פסיכולוגי שיעזור לכם להתגבר על התקופה הקשה.

מהי פרידה עפ"י דרך הזן?

לפי תורת הזן הפרידה הקשה היא הזדמנות לשינוי. כל פרידה היא התחלה חדשה לשינוי, באמצעות תורת הזן ניתן להתמקד בהווה ולחוות אותה במלוא העוצמה. כך שאין צורך להתאבל על הפרידה הנוכחית ולהיכנס לדיכאון אלא לראות בכך שינוי חיובי ודרך חדשה לשחרור מערכת היחסים וההמשך הלאה למערכת הבאה, וזאת לאחר שלמדנו דברים ממנה למערכת הבאה. רק חוויה של האירוע עצמו יכין אותנו למערכת היחסים הבאה.

על מנת להתגבר על פרידה קשה יש להיות באיזון. הגעה לאיזון נעשית באמצעות תרגול מדיטציה. התרגול עוזר לשחרר את הרגשות השליליים ובמקומם הוא להכניס רגשות חיוביים וטובים שעוזרים לאזן את הגוף ועוזרים להתגבר על הפרידה הקשה שאנו חווים. הודות לאנרגיות החיוביות הללו ניתן להימנע ממצבי דיכאון קשים שרבים נאלצים להיכנס אליהם לאחר פרידה קשה.

אם אהבתם מוזמנים לשתף > >> >>>